Chec VEGAN cu ciuperci

Ce surpriză acest chec sărat, fără ouă, lapte, carne, etc.! Nu mi-a venit să cred cât de fraged, pufos și aromat a ieșit. Nici nu zici că-i de post!!!
Mi-a plăcut mai mult decât varianta cu ouă și lapte.
Deci, nu-s ouăle care dau frăgezime! DELOC! Este apa carbogazoasă. De luat aminte și memorizat!!!
Optimă rețetă (de post) pentru vegani/vegetarieni și iubitorii de ciuperci.

Gust sublim, foarte simplu și rapid de preparat!
Grad de dificultate: redus – mediu
Timp de preparare: 20 + 25 min
Porţii: depinde 

Ingrediente
  1. 200 g ciuperci proaspete, în cazul meu: ghebe
  2. 200 ml apă carbogazoasă = 1 cană
  3. 50 ml ulei (de floarea soarelui. Eu am pus de măsline) = 1 pahar mai micuț
  4. Opțional: 1 morcov mic, mic (eu îi prefer, sunt mult mai fragezi și dulci) = 50 g
  5. 250 g făină de grâu = 1 cană
  6. 1 lingură semințe mac
  7. 1 lingură de in
  8. câteva frunze de pătrunjel verde
  9. 1 ardei iute sau 1 lingură semințe ardei/boia de ardei iute (Opțional, dar indicat)
  10. 1 linguriță sare
  11. 1 praf de copt
  12. 1/4 pachețel drojdie uscată (cam 1/4 linguriță dintr-un pachet)
Mod de preparare
  1. Curăță, spală și pune ciupercile la fiert (dacă nu-s fierte deja). 10 min ajung; părerea mea Când s-au răcit taie-le. Eu nu le-am tăiat DELOC, așa am avut chef să le folosesc. Erau frumoase rău și mi-a fost milă!
  2. Spală și taie pătrunjelul, taie-l mărunt
  3. Curăță, spală și rade morcovul
  4. Pune apa într-un bol, adaugă uleiul, sarea, făina. Amestecă cu un tel sau mixerul
  5. Adaugă restul ingredientelor: semințele mac/in, pătrunjelul, ciupercile, morcovul, praful de copt, drojdia; amestecă. Trebuie să iasă un aluat mai gros (mult mai gros ca la clătite), să nu curgă. Mai pune făină dacă nu este destul de consistent
  6. Prepară o tavă de chec micuță (eu nu am avut și am folosit o tavă de unică folosință + 1 formă de muffin)
  7. Pune în tavă/tăvi, dă la cuptor vreme de 20 min
  8. Verifică cu scobitoarea, dacă se murdăreşte de aluat nu e copt, mai lasă 5 min
  9. Opreşte cuptorul şi lasă să se odihnească (cu uşa cuptorului închisă) vreme de 10-15 min
Menţiuni
  1. Optim cald cât şi rece. Deosebit de bun, nici nu zici că-i de post!!!
  2. Poate fi o mâncare completă, aperitiv PERFECT la diferite petreceri, pachet la servici/școală etc.
  3. Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

5 Comentarii

  1. Vine acum postul.Asa ca facem "provizii"de retete. Merita incercat si ca idee si ca gust. Adela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adela draga, iti multumesc din suflet. Pentru oameni minunati ca tine scriu si public tot felul de chestii. Sa-ti dea Dumnezeu sanatate. Sper sa-ti placa.

      Ștergere
  2. Vaaai, multumim pentru idee! Sa risc sa il fac suta la suta integral? Nu am alta faina în casă...incetc. Iti voi povesti daca a iesit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Andrea, sper sa-ti iasa 100% cu faina integrala. Dar daca nu-ti iese, data viitoare pune 1 lingura de fulgi de ovaz. Absoarbe umezeala. Faina integrala este mult mai umeda decat faina alba.
      Chiar sunt curioasa!
      Nu uita de apa minerala carbogazoasa. Este absolut fundamental sa folosesti apa cu cat mai multe bule.
      Bafta!

      PS Mai multe retete vegane gasesti si aici: https://retetedecristinag.blogspot.com/. Click pe numele meu.

      Ștergere
    2. Andreea, am vrut sa scriu Andreea. Este imperdonabil.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.